domingo, 16 de marzo de 2014

Aliméntate en la Palabra de Dios / Feast on God's Word

SIMPLE







«
Fueron halladas tus palabras, y yo las comí.
Tu palabra me fue por gozo y por alegría de mi corazón;
porque tu nombre se invocó sobre mí,
Jehová, Dios de los ejércitos. ..»






































"Your words were found, and I ate them; and your words were to me a joy and the rejoicing of my heart: for I am called by your name, Yahweh, God of Armies."


Food for the Soul / Comida para el Alma


Aportacion de : Ben Ayala
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

¡Me encanta la comida!

Gracias a Dios por ella.

Verla presentada de manera atractiva y saborear su gusto. Si dependiera de mí, comería con más frecuencia… ¡aunque no ayudaría a mi cintura! Por eso, es bueno que mi conciencia me recuerde enérgicamente que coma la cantidad apropiada de alimentos saludables.

Leer el interesante concepto de Jeremías cuando declara que, al encontrar las palabras de Dios (incluso las referentes al juicio divino), las comió (Jeremías 15:16), hace que me pregunte si ingiero las Escrituras con tanta ansiedad, amor y frecuencia.


Es evidente que el profeta no comió literalmente la Palabra de Dios, sino que fue su modo de decir que la leía y la saboreaba en lo profundo de su ser. Y allí es precisamente donde debe llegar. ¡La Palabra es alimento para el alma! Cuando la comemos, el Espíritu Santo nos da poder para madurar y ser más semejantes a Cristo. Transforma nuestra manera de pensar sobre Dios, el dinero, los enemigos, las ocupaciones y la familia. En otras palabras, nos es realmente beneficiosa.

Así que, ¡«come» la Palabra de Dios para satisfacer tu corazón! Sin duda, vas a estar de acuerdo con Jeremías cuando declaró: «tu palabra me fue por gozo y por alegría de mi corazón» (15:16).

Cuanto más te alimentes de la Palabra de Dios, más saludable te volverás.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






I love food!

Thank God for it !

I love to see it beautifully presented, and I love to savor the taste. If it were up to me, I would eat more often than I should—although it wouldn’t help my waistline! So, it’s a good thing my conscience, knows when to strongly remind me to eat healthful foods in the right amount.

Reading Jeremiah’s interesting thought—that when he found the words of God (even the words of God’s judgment) he “ate them” (Jer. 15:16)—makes me wonder if I ingest God’s Word as eagerly, as lovingly, and as often.


Clearly, Jeremiah did not actually eat God’s Word. It was his way of saying that he read and savored it in his innermost being. And that’s exactly where God’s Word is intended to go. The Word is heart food! When we ingest it, the Holy Spirit provides the power to help us grow to be more like Jesus. His Word transforms how we think about God, money, enemies, careers, and family. In other words, it’s really good for us.

So, “eat” God’s Word to your heart’s content! No doubt you will find yourself agreeing with the prophet Jeremiah when he said: “Your word was to me the joy and rejoicing of my heart” (15:16).

Lord, cultivate in me an appetite for Your Word.
Thank You that the Bible is food for my soul. Lead
me to read it, to savor it, to ingest it, and to know
the strength that Your words can give to my often-failing heart.

The more you feast on God’s Word, the healthier you will become.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

╔═.. ═════════════════════════╗

TBM - Missions ❤ Alabanzas

╚══════. ════════════════════╝



Bendiciones
para
el Pueblo de la Iglesia
de Dios !


Aportacion de: Ben Ayala :   email
Agradecemos a : rbclatino[dot]org  -and- odb[dot]org
fbComparte y Sigue a el  Pastor Tony en:
YouTube    googleplus













No hay comentarios:

Publicar un comentario